Introduktion :)

Våra medlemmar presenterar sig

Introduktion :)

Postav Kim 07 Jun 2009, 14:41

Name: Kim Pedersen
Nationality: Danish
Job: Working at Sykes - been there for a bit more than 2 years
Hobbies: Computers, Photographing, Cars, Friends

Camera model: Nikon D300

I'll write in english since i cant write in swedish - i dont have any problems reading it, and i do speak a little, but it's improving every day :D

I enjoy every aspect about taking pictures and i'm really happy that we've started a club so we can share pictures, ideas and learn from eachother.
Last edited by Kim on 06 Jul 2009, 14:20, edited 2 times in total.
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
I'm not getting older - my toys are just getting more expensive.
--
http://www.flickr.com/photos/perjr
Kim

Trådar: 105
Registrerad: 24 Maj 2009, 22:11
Lokalisering: Ed, Sweden

My turn...

Postav Pernille 07 Jun 2009, 15:07

Name: Pernille Litzy Rasmussen
Nationality: Danish
Job: Working at Sykes - been there since February 5th 2007 :)
Hobbies: My cats, Friends, Fotography, Cooking

Camera model: Canon EOS 400D

Unfortunately I have not yet learned to write Swedish, but I read it pretty well.

I can shortly tell about myself that I have been taking digital pictures since 2007, but startet with analog in school. I have taken many classes and fieldtrips, but have never really concentrated on the digital part.
The reason for my joining this club is to improve and learn new things.
Hopefully in time - other people will love the outcome.

You will probably have to live through a few dusin pictures of my cats before that happens :lol:
Pernille

Trådar: 50
Registrerad: 25 Maj 2009, 00:10

Re: Introduktion :)

Postav Martina 17 Jul 2009, 10:04

Får väl försöka få ihop en presentation här, trots att jag inte förstår någonting med datorer! Ha överseende :)

Namn: Martina Mild
Ålder: 28
Kamera: Nikon D30
Sysselsättning: Mamma ledig med min son Liam snart 6 månader, annars kyrkvaktmästare.
Hobbys: Foto, Liam, shopping och umgås.

Jag har länge gillat att fota men har aldrig gått kurser eller något sådant alls. Jag har bara gått omkring med min mobilkamera och fotat tills folk blivit tokiga på mej... Nu hade jag turen att få en riktig kamera då jag fyllde år i höstas och känner väl att jag vill få ut så mycke som möjligt av den och därmed börja fotokurs. Så de ska bli kul att se om man kan få nya tips och råd, allt för mej är nytt så jag har allt att lära! Ge gärna feeback, bra eller dålig, det är sånt som får en att öppna upp ögonen och utvecklas och det är precis de som är mitt mål. Så dont hold back :)
Martina

Trådar: 1
Registrerad: 16 Jul 2009, 19:24

Re: Introduktion :)

Postav Gustav 21 Maj 2010, 05:20

Namn: Gustav Roos
Ålder: 43
Kamera: Nikon D3000
Sysselsättning: Elektriker som veckopendlar till norge.
Hobbys: Resor, klättring, friluftsliv, foto

Hej, jag heter Gustav. Jag är väldigt intresserad av landskaps- och resefotografering. Hemma kan jag nästan inte förmå mig att ta en enda bild, men när jag är iväg på någon resa tar jag bilder hela tiden, det är som om jag vill ta med mig allt jag ser hem. Nu har jag köpt min första systemkamera och hoppas kunna lära mig ta lite bättre bilder. Kanske också få upp intresset för att ta lite bilder i min hemmiljö, det är ju trots allt rätt vackert här i Ed också. Jag är morgonpigg och älskar att röra mig så om någon vill ge sig ut på en fototur i skog o mark i arla morgonstund (eller någon annan stund) är det bara att höra av sig.
/Gustav
Gustav

Trådar: 11
Registrerad: 19 Maj 2010, 07:53

återvänd till Medlemsintroduktion

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor om fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 070 - 250 22 97 eller e-maila
Vår möteslokal är Utvecklingscentrum - klicka här för karta

Följ Eds Fotoklubb på Flickr

Följ Eds Fotoklubb på Facebook

Vi är medlem i Riksförbundet Svensk Fotografi