* Vi fotade under en lördag (4-5 timmar om jag inte minns fel)
* Vi hade några olika övningsstationer där man kunde bl a testa på porträttfotografering
* Teori blandades med praktik och vi var även ute en sväng och lärde oss panorering
* Vi beställde även dit mat vilket fungerade väldigt smidigt
* Det spelar ingen roll om man har en vanlig pocketkamera eller systemkamera, analog eller digital
Ska även försöka få in något i lokaltidningen, på hemsidan och Facebook i tid så även icke-medlemmar vet vad vi har på gång.

NÄR BÖRJAR DET?
Vi startar klockan 09:00 på lördag och beräknar vara klara vid 15:00-tiden, ta och ge några minuter.
VAD KOMMER DET KOSTA?
Anmälningsavgiften är 250 kr/person
VEM KOMMER HÃ…LLA I KURSEN?
Torbjörn Olsson som numera jobbar som fotograf för Dalslands Turism kommer även hålla i den här kursen. Vi är i säkra händer med andra ord.
VAR KOMMER VI VARA?
Med största sannolikhet på Utvecklingscentrum vilket fungerade väldigt bra sist gång. Vi kommer avslutningsvis även ta en liten gemensam promenad om vädret tillåter.
VAD KOMMER VI GÖRA?
Kurs 1: Kursen kommer blanda teori med praktiska övningar. Vi kommer gå igenom grundsteg inom fotografin vad gäller komposition och tekniska möjligheter. Därefter delar vi upp oss på olika stationer och övar med våra kameror. Sist gång vi hade kursen fungerade det ovanligt smidigt.
Kurs 2: Blir mer avancerad där varje fotograf förväntas lösa praktiska "problem" med olika ljusförutstänningar, miljö osv. Det kommer till skillnad från kurs 1 i stort sett bara bli praktiska övningar.
Eftersom båda kurserna (grupperna) kommer arbeta samtidigt blir det svårt vara med i båda grupper så välj en grupp för enkelhetens skull.
MÃ…STE JAG HA EN SYSTEMKAMERA MED MIG?
Nej för nybörjarkursen. Den vänder sig till alla med någon form av kamera som vill lära sig mer om möjligheterna med fotografi.
Kurs 2 vänder sig framförallt till fotografer med systemkameror.
MAT?
Under vår senaste kurs beställde vi sallader från en lokal pizzeria vilket även det fungerade bra. Vi kan göra likadant den här gången så ta bara med kontanter om det är det av intresse.
MÅSTE JAG ANMÄLA MIG?
Nja, men det kan vara bra veta på ett ungefär hur många vi blir så hör gärna av er (e-mail eller här på forumet). Det fungerade faktiskt väldigt smidigt förra gången och då hade vi ingen föranmälan.
Skicka dock gärna en intresseanmälan med ditt namn och din e-mail till henrik.nystrom@edsfotoklubb.se
MER ÄN NYBÖRJARKURS?
Det har även varit lite prat om en steg 2-kurs på samma dag där man går igenom lite mer specifika saker som hör just systemkameror till: bländare, slutare osv osv. Får återkomma om det upplägget.
HJÄLP, HJÄLP...
Om någon eller några känner att de behärskar det mesta men även vill hjälpa till eller assistera under dagen på ett eller annat sätt så hör gärna av er eller svara i den här tråden. Jag kommer säkerligen själv vara på plats. Att vi är några stycken som kan gå runt och hjälpa till är bara bra
Vad tror ni om det upplägget?