Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/edsfotoklubb.se/public_html/edsfoto_forum/includes/bbcode.php on line 483
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
Eds Fotoklubb - Nybörjarkurs fotografering 6/3

Nybörjarkurs fotografering 6/3

När, var, hur? All information finns här

Nybörjarkurs fotografering 6/3

Postav Henrik 19 Feb 2010, 14:13

Kan glatt meddela att Eds Fotoklubb kommer anordna en nybörjarkurs i fotograferingens ädla konst lördag den 6:e mars med start klockan 10:00 på Utvecklingscentrum. Det blir en heldag och vi räknar med att hålla på till ca 15:00 med paus för fika/lunch.

Vem håller i kursen?
Torbjörn Olsson kommer hålla i kursen och han har hållit i tidigare fotokurser så vi är i trygga händer. Eftersom kursen kommer rikta in sig på nybörjare varvas teori med praktiska övningar.

Vad kommer kursen ta upp?
De saker som kommer tas upp är skärpedjup, slutartid, bländartid, vitbalans, olika kompositionteorier med mera. Praktiska övningar blir det i form av porträttfotografering och ljushantering på olika föremål med mera. Om vädret tillåter kommer vi även vara utomhus.

Vad kostar det?
Kostnad är 150 kr per person och vi har ingen direkt övre gräns för deltagare utan de som är intresserade får komma.

Var kommer kursen hållas?
Om allt går det vi hoppas kommer vi vara i den stora konferenssalen på Utvecklingscentrum.
Karta dit hittar du här

Hur anmäler jag mig?
Vill gärna att ni som vill delta i fotokursen och läser det här kontaktar mig via e-mail (henrik.nystrom@edsfotoklubb.se)eller telefon med ert namn och e-mail så jag vet på ett ungefär hur många som vill vara med. Eller posta i den här tråden.

Även ni fotomedlemmar som inte vill vara med på själva kursen får ändå gärna komma dit och hjälpa till. Jag ska försöka göra lite reklam för fotoklubben och det kan bli en bra möjlighet träffa lite nytt fotointresserat folk.

Alltså..

Eds Fotoklubb Fotokurs på Nybörjarnivå den 6:e mars klockan 10-15 på Utvecklingscentrum.
Ett tillfälle, 150 kronor/person.

Be there. :good:
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

Re: Nybörjarkurs fotografering 6/3

Postav Henrik 07 Mar 2010, 21:51

En liten summering av lördagens fotokurs kanske är på sin plats...

Vi började runt klockan 10 med att Torbjörn (som höll i kursen) gick igenom ett antal teoritiska punkter som är bra tänka på när man fotograferar och en del annan teori. Vi hade sen förberett ett antal stationer med bl a porträttfotografering och andra stationer där ljusförhållanden låg i fokus. Vi hann även med en crash course i panorering.

Vi var sammanlagt 11 personer på kursen vilkeet får ses som en helt godkänd nuffra. Fler var intresserade att komma men kunde inte av olika anledningen så vi får sikta på en fortsättningskurs vad det lider.

Tyckte personligen det var en mycket informativ och lyckad dag trots att det blev mycket information på en gång. Vid 15-tiden kunde siste man lämna lokalen efter att vi avslutat med bildvisning på vår nya monitor och andra diskussioner. Det blev verkligen en heldag i fotograferingens tecken och alla visade fin fotokänsla.

Här några bilder från lördagen tagna av Kim...

Ingela, vår modell, harde en ängels tålamod...
Image

Torbjörn går igenom inför porträttfotograferingen...
Image

... där fokuseringen sen var total...
Image

Det blev även en del "ljusstationer" där olika vinklar testades...
Image

Vi testade även på porträttfotografering utomhus. Torbjörn instruerar och jag fryser om händerna...
Image

Vill verkligen tacka alla som kom, till Torbjörn för ett mycket lyckat kursupplägg, till Ingela som ställde upp som modell för porträttfotograferingen och till Kim som hjälpte till med lite av varje.
________________________________________________________________________________
Henrik
Site Admin

Re: Nybörjarkurs fotografering 6/3

Postav Henrik 11 Mar 2010, 22:16

Henrik
Site Admin

återvänd till Kurser

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor om fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 070 - 250 22 97 eller e-maila
Vår möteslokal är Utvecklingscentrum - klicka här för karta

Följ Eds Fotoklubb på Flickr