Deprecated: preg_replace() [function.preg-replace]: The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/edsfotoklubb.se/public_html/edsfoto_forum/includes/bbcode.php on line 483
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/bbcode.php:483)
Eds Fotoklubb - Tidningstips: FotoGuiden

Tidningstips: FotoGuiden

Diskussioner om allt mellan himmel och jord!

Tidningstips: FotoGuiden

Postav Henrik 13 Mar 2010, 22:24

Nu har visserligen andra numret redan hunnit ut men har ni en slant över så ta ändå gärna en titt på det nya fotomagasinet Fotoguiden. Magasinet fokuserar helt på kompositonsdelen av fotograferandet och är en riktig bibel i det avseendet. Andra fototidningar blandar med tester och liknande men här är det alltså bara fokusering på användandet av kameran. Första numret väger in på hela 175 sidor fullspäckad med tips om kameran, kompositon men även en del om hur man bäst konfigurerar datorn för bilder, skrivare, redigering, backup och hur man enklast delar med sig av sina bilder på nätet. Lättlästa texter och bra bilder. Vad mer kan man begära.

Image

Kan starkt rekommenderas.

Första numret får :good: :good: :good: :good: av fem möjliga.
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

Re: Tidningstips: FotoGuiden

Postav Kim 13 Mar 2010, 22:28

Det ser spändende ut. Vet du om det finns på biblioteket eller om man måske köpa det i konsum? (och vad koster det?)
Med vänliga hälsningar,
Kim Pedersen
--
I'm not getting older - my toys are just getting more expensive.
--
http://www.flickr.com/photos/perjr
Kim

Trådar: 105
Registrerad: 24 Maj 2009, 22:11
Lokalisering: Ed, Sweden

Re: Tidningstips: FotoGuiden

Postav Henrik 14 Mar 2010, 23:07

Kan finnas på biblioteket, annars köpte jag mitt ex på Konsum (visserligen i Åmål men borde finnas här också..).

Kostar ca 130 kronor så det är en slant men väl värt det. Kan lägga till också att reklamen är minimal vilket jag blev lite (positivt) förvånad över. Förväntade mig reklam på varje sida men den har de lyckats hålla ner. Förmodligen också varför den kostar en slant också.
________________________________________________________________________________
Image - Mitt Flickrgalleri
Henrik
Site Admin

Trådar: 352
Registrerad: 13 Maj 2009, 20:48
Lokalisering: Dals-Ed

återvänd till Allmäna diskussioner

Vem är online

Användare som besöker det här forumet: Inga registrerade användare och 1 gäst

Frågor om fotoklubben? Ring Henrik Nyström på 070 - 250 22 97 eller e-maila
Vår möteslokal är Utvecklingscentrum - klicka här för karta

Följ Eds Fotoklubb på Flickr