Vem håller i kursen?
Torbjörn Olsson kommer hålla i kursen och han har hållit i tidigare fotokurser så vi är i trygga händer. Eftersom kursen kommer rikta in sig på nybörjare varvas teori med praktiska övningar.
Vad kommer kursen ta upp?
De saker som kommer tas upp är skärpedjup, slutartid, bländartid, vitbalans, olika kompositionteorier med mera. Praktiska övningar blir det i form av porträttfotografering och ljushantering på olika föremål med mera. Om vädret tillåter kommer vi även vara utomhus.
Vad kostar det?
Kostnad är 150 kr per person och vi har ingen direkt övre gräns för deltagare utan de som är intresserade får komma.
Var kommer kursen hållas?
Om allt går det vi hoppas kommer vi vara i den stora konferenssalen på Utvecklingscentrum.
Karta dit hittar du här
Hur anmäler jag mig?
Vill gärna att ni som vill delta i fotokursen och läser det här kontaktar mig via e-mail (henrik.nystrom@edsfotoklubb.se)eller telefon med ert namn och e-mail så jag vet på ett ungefär hur många som vill vara med. Eller posta i den här tråden.
Även ni fotomedlemmar som inte vill vara med på själva kursen får ändå gärna komma dit och hjälpa till. Jag ska försöka göra lite reklam för fotoklubben och det kan bli en bra möjlighet träffa lite nytt fotointresserat folk.
Alltså..
Eds Fotoklubb Fotokurs på Nybörjarnivå den 6:e mars klockan 10-15 på Utvecklingscentrum.
Ett tillfälle, 150 kronor/person.
Be there.